Fysiokulman fysioterapian ja OMT-fysioterapian painopiste on monenlaisten kiputilojen ratkaisemisessa sekä tuki- ja liikuntaelinsairauksien hoidossa ja ennaltaehkäisyssä. Jos kipu on ongelmasi, me olemme ratkaisusi. Vahvuutemme on laaja kouluttautuminen ja osaaminen käsillä tehtävään manuaaliseen terapiaan sekä yksilöllisten harjoitteiden suunnittelu ja ohjaus.

Fysioterapia ja kuntoutuspalvelut ovat asiakaslähtöisiä, yksilöllisesti suunniteltuja ja ammattitaitoisesti toteutettuja. Fysioterapeuttimme ovat alansa asiantuntijoita ja he kuntouttavat sinut turvallisesti ja tehokkaasti! ”Jätä vaivasi meidän huoleksemme”.

VARAA AIKA!

Fysioterapian hoitomuotoina käytämme:

Fysioterapia Turku

• Aktiivista fysioterapiaa ja kuntoutusta
  • Rangan ja nivelten manipulaatiohoitoja (OMT, Jani Männistö)
  • Purenta-alueen fysioterapiaa
  • Rangan ja nivelten mobilisaatiohoitoja
  • Lasten ja nuorten fysioterapiaa
  • Äitiys- ja lantionpohjanfysioterapiaa
  • Hierontaa ja urheiluhierontaa
  • Fysikaalisia lämpö- ja kylmähoitoja
  • Fysikaalisia sähkö- ja ultraäänihoitoja
  • Triggerpisteiden käsittelyjä
  • Lihaskalvojen (Faskia) manipulaatiota (Stecco)
  • Viskeraalimanipuloinnit
  • Passiivisia liikehoitoja ja venytyksiä
  • Ergonomiaopastusta
  • Urheilu- ja tukiteippauksia
  • Kinesioteippauksia
  • Aktiivista harjoittelua
  • Yms.

Henkilökunnallamme on vahva osaaminen myös urheilufysioterapiassa, ja kokemusta meillä on mm. HC TPS -jääkiekon miesten edustusjoukkueen ja Suomen Koripalloliiton poikien eri ikäluokkien maajoukkueen fysioterapiasta.

Leikkausten jälkeiset kuntoutukset kuuluvat koulutetun henkilökuntamme erikoisosaamiseen. Lisäksi tarjoamme käyttöösi laajan osaamisemme muiden urheiluvammojen akuuttivaiheen hoidoista, aktiivisista kuntoutuksista ja ennaltaehkäisevistä toimenpiteistä.

UUTTA FYSIOKULMALLA VISKERAALI MANIPULAATIO (Joni Kemppainen)

Viskeraali tarkoittaa sisäelintä ja manipulointi tässä tapauksessa liikuttamista käsin tiettyyn suuntaan. Kaikki elävä kudos tarvitsee liikettä, eivätkä sisäelimet ole poikkeus tässä asiassa. Ilman liikettä ei ole elämää. Liike tuo kudoksille sen tarvitseman verenkierron ja ravinnon. Sisäelimillä on yksilöllinen, fysiologinen liikeakselinsa, jonka ympärillä se liikkuu. Vajavainen tai häiriintynyt liike vaikuttaa elimen ja sen ympärillä olevien kudosten (mm. hermot, lihakset, faskiat ja verisuonet) toimintaan rajoittavasti. Seurauksena voi olla esimerkiksi paikallista tai säteilevää kipua, turvotusta ja ruoansulatusongelmia. Erityisesti kirurgisten operaatioiden yhteydessä syntyneet arvet haittaavat kudosten normaalia toimintaa. Arpikudoksessa on aina huonompi liikkuvuus ja aineenvaihdunta. Tämä ilmenee mahdollisen paikallisen kivun lisäksi myös usein koko kehon heikentyneenä liikkeenä (liikerajoitukset). Tätä ihminen ei useasti itse tiedosta.

Manipulaatio tapahtuu käsin, rauhallisesti ja pääosin kevyesti, tarkoituksena palauttaa sisäelinten normaali toiminta ja liikkuvuus. Käsiteltäviä sisäelimiä ovat mm. vatsalaukku, ohut- ja paksusuoli, maksa, sappi, virtsarakko, kohtu, keuhkot ja sydänpussi. Osaan kudoksista ei kosketa suoraan niiden sijainnin takia, vaan niihin vaikutetaan muiden kudosten kautta. Hoito suoritetaan liikuttamalla sisäelimiä ja ympäröiviä kudoksia toivottuun suuntaan. Osa tekniikoista on hyvin kevyitä, elimen liikettä seuraavia. Toisinaan käytetään venyttävämpiä tekniikoita, jotka saattavat tuntua kudoksien arkuutena. Venyttävä liike voi olla hyvin lyhyt ja pienelle alueelle kohdistuva tai apuna voidaan käyttää asiakkaan vartaloa ja raajoja vipuvarsina.

Sisäelimet ovat vahvasti yhteydessä hermostoon (aivot ja selkäranka), lihaksiin, faskioihin ja verisuoniin. Aivoista ja selkärangasta lähtee paljon hermoja, jotka hermottavat sisäelimiä. Tästä syystä selkärangan hoitamisella on vaikutusta elimiin ja myös elimien hoidolla voidaan vaikuttaa selkärankaan. Osalihaskivuista saattaa olla sisäelinperäisiä, jossa oireilevan lihaksen taustalla saattaa olla heikosti liikkuva sisäelin.

Viskeraalimanipulaatiosta apua seuraaviin:
· Lihaskivut (erityisesti sellaiset, jotka palaavat takaisin hoidoista huolimatta)
· Alaselkäkivut/SI-nivelten ongelmat
· Vatsan alueen leikkaukset/arvet