OMT-fysioterapia TurkU

OMT-Fysioterapeutti on tuki-ja liikuntaelinfysioterapian asiantuntija. OMT-asiantuntijakoulutus kestää kolme vuotta fysioterapeutin tutkinnon lisäksi (molemmat yhteensä 6,5 vuotta). OMT-fysioterapeutit koulutetaan muunmuassa rangan ja nivelten manipulaatiohoitoihin. Asiantuntijan hoito on turvallista ja tehokasta.

OMT on oikea valinta sinulle, joka tarvitset monipuolista ammattiosaamista erilaisiin paikallisiin tai säteileviin selän- ja niskan kiputiloihin. Apua saat myös monenlaisiin päänsärkyihin, huimauksiin ja purentaelimistön kipu- ja toiminta häiriöihin. Erkoisosaamiseen kuuluu myös lantion ja raajojen nivelten liikkeenhäiriöiden sekä hermoston toimintahäiriöiden tutkiminen ja hoitaminen.

OMT-Fysioterapiassa sinut haastellaan ja ongelmasi kartoitetaan ja tutkitaan huolellisesti. OMT-Fysioterapeutti hallitsee esimerkiksi selkärangan ja muiden kehon nivelten ja kudosten spesifin tutkimisen. Tutkimuksen jälkeen tarvittavat manuaalisethoidot ja harjoitteet toteutetaan yksilöllisesti, oikealla annostelulla ja korkealla ammattitaidolla juuri oikeisiin kudoksiin. Näin saavutamme parhaan mahdollisen hoitotuloksen nopeasti.

Tutkitusti asiakkaamme ovat parantaneet avullamme tilannettaan PTA-toimintakykymittarilla mitattuna 155%:, lähtötilanteeseensa verrattuna. PTA-toimintakykymittarilla asiakas valitsee kolme vaikeimmaksi kokemaansa toimintaa, joita kipuongelma rajoittaa. Esimerkiksi selkäkipuisella nämä voisivat olla 1. eteenkumarataminen ja sukkien jalkaan laittaminen, 2. istumasta seisomaan nouseminen ja 3. kyykistyminen. Tutkimuksessa keskimääräinen muutos vastaavilla klinikoilla ympäri Suomea oli 69%:a, meillä 115%. Myös sinä voit saavuttaa avullamme yhtä hyviä tuloksia ja parantaa terveyttäsi.

Saat varattua ajan OMT-asiantuntijalla helpoiten nettiajanvaruksella. Nähdään vastaanotolla.

VARAA AIKA!

Yleistä OMT-fysioterapiasta

OMT (ortopedinen manuaalinen terapia) perustuu asiakkaan vaivojen tarkkaan tutkimiseen, kliiniseen päättelyyn ja hoitoon. OMT-fysioterapeutti käyttää työssään erilaisia käsin tehtäviä manuaalisia käsittelyjä ja terapeuttista harjoittelua. Käsittely- ja harjoitusmenetelmät valitaan lääkäriltä saadun tiedon sekä potilaan tarkan tutkimisen perusteella.

Nikamien ja nivelten liikkuvuutta lisätään erilaisilla manuaalisilla käsittelyillä, kuten hitailla toistuvilla ja venyttävillä liikkeillä (mobilisaatio) tai nopeilla lyhyillä liikkeillä (manipulaatio). Lihasten venyvyyttä ja nivelten liikkuvuutta hoidetaan erilaisilla venytyksillä. Hermokudoksen liikkuvuuden ongelmia hoidetaan erilaisilla hermokudoskäsittelyillä. Kipua hoidetaan tilanteen vaatimilla hoidoilla ja kivun hoitoon annetaan myös kotihoito-ohjeistus.

Nivelten liikkuvuuden ja lihastasapainon saavuttaminen ja ylläpito vaatii asiakkaan aktiivista terapeuttista harjoittelua. Aluksi harjoittelu toteutetaan yhdessä OMT-fysioterapeutin kanssa ja myöhempää harjoittelua voi jatkaa omatoimisesti kotona tai Turun Fysiokulman pienryhmissä.

OMT:n arviointiin ja kehittämiseen käytetään uusinta tieteellistä tietoa ja vahvaa kliinistä näyttöä.